Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce
  • DSC_1760a.jpg

Serwis

Kupujemy, remontujemy i sprzedajemy maszyny używane

Import

Na zamówienie importujemy nowe maszyny introligatorskie

Gwarancja

Udzielamy gwarancji na wykonane przez nas naprawy i remonty maszyn

https://graf-serwis.com.pl/uploads/images/graf/graf-serwis_firma.jpg

O FIRMIE

Jesteśmy firmą z ponad 40–letnim doświadczeniem w serwisowaniu krajarek firmy PERFECTA

Kupujemy,remontujemy i sprzedajemy maszyny używane.Udzielamy gwarancji na wszelkie wykonane przez nas remonty i sprzedane maszyny.Zapewniamy serwis i części zamienne do maszyn.
Na zamówienie importujemy nowe maszyny introligatorskie.

Nasi partnerzy zagraniczni to przede wszystkim:

  • PERFECTA - producent wysokiej jakości gilotyn i trójnoży

 

GRAF-SERWIS SZYSZKA s.c.to firma rzetelna,solidna z tradycjami rodzinnymi.

CZY I JAK NAPRAWIAĆ?

Długość życia maszyny zależna jest nie tylko od jej marki ale również od użytkownika. Producent, jak wiadomo, odpowiada za jakość swojego wyrobu. Jednak maszyna nawet najlepszej marki, bez należytej opieki ze strony użytkownika, również zacznie względnie szybko zatracać swoje walory użytkowe. Staje się maszyną mniej przydatną do produkcji więc udziela się jej mniej uwagi a to prowadzi do jej dalszej degradacji technicznej. Kółko się zamyka.

Na podstawie długoletniej pracy przy naprawach maszyn poligraficznych , szczególnie krajarek firmy Perfecta, pragnę zwrócić uwagę na brak właściwego podejścia do zagadnienia napraw i konserwacji tych maszyn w małych i średnich firmach.
Pragnę podkreślić, że nie tęsknię do czasów gospodarki planowej, jednak planowanie przeglądów okresowych i remontów miało duże znaczenie w zapobieganiu dewastacji maszyn. Planowane okresowe konserwacje i przeglądy maszyn wykonywane są także obecnie w krajach o wyższej kulturze technicznej. Procedura taka istnieje również w dużych firmach zagranicznych działających w Polsce.

 

W polskich małych i średnich firmach do naprawy maszyny zapraszany jest serwis gdy przestaje ona działać. Przy czym najpierw zapraszany jest miejscowy fachowiec, naprawiający wszystkie rodzaje i typy maszyn. Nie dysponuje on wiedzą na temat tych maszyn, częściami zamiennymi a niekiedy nawet dokumentacją tych maszyn. Nie umniejszam wiedzy ludziom podejmującym się takich napraw, a nawet ich podziwiam za odwagę, ale moje zdanie jest następujące: nie jest możliwe znać doskonale wszystkie rodzaje i marki maszyn występujące nawet w małych drukarniach. Do tego aby właściwie zdiagnozować przyczynę złego działania maszyny potrzebna jest nie tylko wiedza teoretyczna ale przede wszystkim praktyka. Ostatecznie wzywany jest serwis specjalistyczny.

Zauważyłem, że przy uszkodzeniach trudniejszych do zidentyfikowania, właściciele maszyn decydują się na instalowanie uniwersalnego sterownika, zastępującego w pewnym zakresie, oryginalny sterownik. W moim przekonaniu taka decyzja powinna być podjęta tylko w ekonomicznie uzasadnionych przypadkach. Jest to zasadne kiedy koszt naprawy oryginalnego układu sterowania jest wyższy od kosztów zamontowania uniwersalnego sterownika.

Podsumowując stwierdzam, że maszyny powinny mieć zaplanowane prace konserwacyjne i okresowe przeglądy techniczne, przy naprawach winny być stosowane oryginalne części zamienne lub ich odpowiedniki, nie dokonywać przeróbek w konstrukcji mechanicznej, w układzie hydrauliki ani też w układzie sterowania szczególnie gdy dotyczy to zabezpieczeń przed uszkodzeniem ciała obsługi lub osób postronnych.
Instalowanie uniwersalnych sterowników w maszynach posiadających fabryczne sterowniki tylko w przypadkach uzasadnionych ekonomicznie, bądź w razie braku części zamiennych lub ich odpowiedników. Polecam instalowanie takich sterowników w maszynach starszych.
Do krajarek ze sterownikami typu SEYPA firmy Perfecta, produkowanych w okresie NRD, dostępne są wszystkie części zamienne. Również przekaźniki występujące na elektronicznych płytach sterujących. Jesteśmy w stanie dokonać napraw tych maszyn w pełnym zakresie, także u klienta.

                                                                                                                                                                                                                                autor: Henryk Szyszka
                                                                                                                                                                                                                                        źródło:"Vidart"